Jedz na zdrowie – o czym warto pamiętać podczas posiłków?

Teoretycznie jedzenie nie jest zadaniem trudnym. Jemy przecież każdego dnia, często automatycznie pochłaniając pokarm leżący na naszym talerzu. Często jemy w pośpiechu, w „wolnej chwili”, w małej przerwie między kolejnymi ważnymi spotkaniami. Efekt? Nasza dieta, nawet w chwili gdy składa się ze świeżych, wartościowych produktów, nie jest w stanie zapewnić naszemu organizmowi odpowiedniego wsparcia. Jak jeść, by z posiłków czerpać możliwie jak najwięcej korzyści? Oto kilka zasad, o których w trakcie posiłków warto pamiętać.

Jama ustna a trawienie
Pierwszym i bardzo ważnym etapem w procesie trawienia jest proces, do którego dochodzi w jamie ustnej. Teoretycznie pogryzienie jedzenia, które trafia do naszych ust, nie jest trudnym zadaniem. Jak się jednak okazuje, w praktyce o dokładnym gryzieniu jedzenia myśli niewiele osób. Brak czasu sprawia, że połykamy jedzenie w większych kawałkach, a to sprawia, że nasz organizm ma więcej problemów z trawieniem. Sporym problemem okazują się też choroby zębów lub ich znaczne ubytki, wskutek czego dokładne rozdrobnienie jedzenia w jamie ustnej staje się trudniejszym zadaniem.

Troska o regularne posiłki
Ponieważ trawienie jest procesem czasochłonnym, dla naszego żołądka najlepszym rozwiązaniem jest podzielenie dziennej porcji jedzenia na kilka mniejszych porcji, po które będziemy sięgać w regularnych odstępach czasu. Dzięki temu unikniemy problemów związanych z przemianą materii, nie będziemy też jednorazowo zbyt mocno obciążać żołądka. Dzięki temu trawienie zacznie przebiegać sprawniej, a my z pewnością poczujemy się lepiej.

Solidne śniadanie
Śniadanie, tak często przez nas lekceważone, jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. To ono dodaje nam energii do pracy i wykonywania wielu codziennych obowiązków. Przy tym posiłku na kalorie nie musimy zwracać zbyt wielkiej uwagi. Solidne śniadanie to śniadanie obfite, składające się ze zdrowych i wartościowych produktów. Należy jednocześnie unikać przejadania – błędu, którego nie można popełniać bez względu na to, jaki posiłek akurat spożywamy.

Lekka kolacja
Zdrowa dieta to lekka kolacja – o tym koniecznie trzeba pamiętać. Większość z nas popełnia spory błąd, polegający na objadaniu się tuż przed snem. A jak powinno wyglądać jedzenie kolacji w chwili, gdy zależy nam na zdrowiu? Ważne staje się tu wybieranie lekkich potraw na kolację oraz spożywanie jej najpóźniej na 2-3 godziny przed snem. Dlaczego jest to tak ważne? Bo obciążony obfitą i późną kolacją żołądek będzie nam skutecznie utrudniał zasypianie.

Zero podjadania
Podział posiłków na małe porcje spożywane o regularnych godzinach pozwala pokonać tak poważny problem, jakim jest podjadanie. Jest ono poważnym utrudnieniem dla żołądka, który potrzebuje odpowiednich przerw pomiędzy jednym z drugim posiłkiem. Podjadanie takiej przerwy go pozbawia, co przekłada się na późniejsze problemy z trawieniem.

Relaks i spokój
Jedzenie wymaga odpowiednich warunków. Jeśli będziemy jeść spokojnie, z pewnością poczujemy się lepiej w chwili, gdy jemy pod presją czasu. Warto też przed zajęciem miejsca przy stole zrelaksować się. Czas i spokój to czynniki, dzięki którym każdy posiłek stanie się miłym doświadczeniem i okazją do odpoczynku przy talerzu pełnym smacznych i zdrowych produktów.

Lepsze trawienie i mniej problemów ze zbędnymi kilogramami- oto podstawowe korzyści, jakie daje nam zastosowanie się do powyższych porad. Im szybciej zaczniemy się do nich stosować, tym więcej radości zacznie nam sprawiać jedzenie. Cieszmy się smakiem naszych potraw, delektujmy się posiłkami, a przede wszystkim unikajmy tych zachowań, które prowadzić mogą do późniejszych problemów związanych z pracą układu pokarmowego.

Jeżeli nie masz czasu na przygotowywanie posiłków i ciężko Ci przez to utrzymać dietę to mamy dla Ciebie doskonałą propozycję – firma Scandale Catering oferuje catering dietetyczny w Krakowie. Teraz nie będziesz musiał/musiała przejmować się konieczności przygotowania jedzenie – zostanie Ci ono po prostu dostarczone!