Jak pokonać niezdrowe nawyki żywieniowe?

Wiele osób ma niezdrowe nawyki dotyczące ich diety. Na przykład do częstych przyzwyczajeń tego typu należy podjadanie między posiłkami. Oczywiście nie ma nic złego w zdrowych przekąskach, trzeba jednak pamiętać, że zbyt częste podjadanie łatwo prowadzi do gromadzenia się dodatkowych kalorii.

Warto także zwrócić uwagę po jakiego rodzaju przekąski sięgamy. W zasadzie najlepsze są warzywa, owoce, a także orzechy. Wszelkiego rodzaju batoniki, słodzone jogurty oraz drożdżówki to niestety zazwyczaj źródło pustych kalorii, które nie dostarczają organizmowi niezbędnych składników odżywczych i są po prostu bardzo tuczące.

Jeśli czujemy się głodni, a do posiłku zostało kilka godzin, warto sięgnąć na przykład po jabłko, które jest mało kaloryczne i jednocześnie doskonale zaspokaja głód. Kolejnym złym nawykiem żywieniowym, który utrudnia odchudzanie, jest jedzenie późnej kolacji lub podjadanie przed pójściem do łóżka. Pełen żołądek utrudnia sen, jednocześnie takie kalorie prawie na pewno odłożą się w postaci tkanki tłuszczowej. Dlatego należy przede wszystkim zatroszczyć się o to, żeby ostatni posiłek jeść na kilka godzin przed snem. Najlepiej, żeby kolacja była raczej lekkostrawna i niezbyt obfita.

Catering dietetyczny znajdziesz na Scandale-Catering.pl