Fit catering – co to takiego?

XXI wiek to czas, kiedy wszyscy chcą być fit. Z ekranów telewizorów słyszymy ciągle nawoływania do ruchu i aktywnego stylu życia, w gazetach czytamy o nowych sposobach na wyrzeźbienie sylwetki, a nagłówki artykułów w sieci krzyczą o nowych dietach cud.

Kobiety nerwowo liczą kalorie, a mężczyźni coraz częściej korzystają z porad dietetyków. Nie każdy jednak potrafi sam wyliczyć odpowiednią ilość przyjmowanych każdego dnia kalorii, a tym bardziej nie każdy potrafi gotować zdrowo. Z pomocą przychodzi usługa fit-cateringu, czyli inaczej, cateringu dietetycznego. Polega on na tym, że profesjonalny dietetyk po zebraniu podstawowych informacji na nasz temat układa dla nas specjalny plan żywieniowy. Składa się on zwykle z odpowiednio dobranych i zbilansowanych posiłków, których najczęściej jest pięć w ciągu dnia. Gotowe posiłki trafiają pod wskazany przez nas adres każdego dnia, a naszym zadaniem jest jedynie trzymanie się zaleceń, nie podjadanie pomiędzy otrzymywanymi posiłkami. To bardzo proste, a zarazem trudne. Trzeba mieć silną wolę, jednak znacznie trudniej jest zbilansować sobie posiłki, kiedy przygotowujemy je samodzielnie. Cóż bowiem znaczy szczypta cukru więcej czy dodatkowa kostka czekolady? Posiłki z cateringu dietetycznego zawierają dokładnie tyle kalorii i wartości odżywczych, ile potrzebuje nasz organizm. To usługa nie tylko dla tych, którzy chcą zrzucić zbędne kilogramy, ale także dla tych, którzy po prostu chcą się zdrowo odżywiać lub nie mają czasu na codzienne przygotowywanie dla siebie pełnowartościowych posiłków. Wbrew pozorom to zajmuje całe mnóstwo czasu. Gotowe posiłki są więc idealną oszczędnością czasu, a także pieniędzy, bo w przeliczeniu na składniki do przygotowania potraw, a także produkty, które kupujemy na przekąskę w tzw. „międzyczasie” będą kosztowały zapewne więcej niż tygodniowy catering dietetyczny. Warto przyjrzeć się bliżej tej propozycji, tym bardziej, że jest ona dostępna już nie tylko w wielkich miastach dla ekskluzywnych korporacji, ale dla wszystkich, nawet dla mieszkańców niewielkich miasteczek.

Artykuł przygotowany przy współpracy z Grupą Scandale

Wszystko, co musisz wiedzieć o diecie i zdrowym żywieniu

Niewątpliwie dieta może być ciężkim okresem w życiu każdego mężczyzny. Znane są mity, według których dieta to tylko spożywanie sałatek składających się jedynie z zielonej sałaty oraz sucharów. Jest to bardzo krzywdzące, ponieważ wiele osób błędnie postrzega okres diety. Aby rozwiać te mity, wystarczy odwiedzić jedne z najpopularniejszych blogów dietetycznych. Są one wypełnione ciekawymi przepisami na przepyszne dietetyczne dania, których przygotowanie zajmie nie więcej niż 10 minut.

Swoje posiłki, będąc już na diecie, warto przygotowywać dzień wcześniej. Pozwoli to na uniknięcie podjadania w ciągu całego dnia. Chcąc oszczędzić swój czas można także wykupić catering dietetyczny który codziennie rano zostanie nam dostarczony. Oprócz dobrze zbilansowanej diety do swojego dnia codziennego warto wprowadzić również regularną aktywność fizyczną. Zwiększona aktywność w ciągu dnia zwiększy wydatek energetyczny, a więc nasze odchudzanie przyspieszy. Poza tym, warto również wyregulować nasz dzień. Jeżeli jemy w nieregularnych odstępach czasu, jesteśmy bardziej narażeni na podjadanie w ciągu dnia. Dlatego regularny sen oraz tryb pracy mogą zmaksymalizować nasze efekty, a dieta przyniesie zdumiewające rezultaty.

Jedz na zdrowie – o czym warto pamiętać podczas posiłków?

Teoretycznie jedzenie nie jest zadaniem trudnym. Jemy przecież każdego dnia, często automatycznie pochłaniając pokarm leżący na naszym talerzu. Często jemy w pośpiechu, w „wolnej chwili”, w małej przerwie między kolejnymi ważnymi spotkaniami. Efekt? Nasza dieta, nawet w chwili gdy składa się ze świeżych, wartościowych produktów, nie jest w stanie zapewnić naszemu organizmowi odpowiedniego wsparcia. Jak jeść, by z posiłków czerpać możliwie jak najwięcej korzyści? Oto kilka zasad, o których w trakcie posiłków warto pamiętać. Czytaj dalej Jedz na zdrowie – o czym warto pamiętać podczas posiłków?

Jak pokonać niezdrowe nawyki żywieniowe?

Wiele osób ma niezdrowe nawyki dotyczące ich diety. Na przykład do częstych przyzwyczajeń tego typu należy podjadanie między posiłkami. Oczywiście nie ma nic złego w zdrowych przekąskach, trzeba jednak pamiętać, że zbyt częste podjadanie łatwo prowadzi do gromadzenia się dodatkowych kalorii.

Warto także zwrócić uwagę po jakiego rodzaju przekąski sięgamy. W zasadzie najlepsze są warzywa, owoce, a także orzechy. Wszelkiego rodzaju batoniki, słodzone jogurty oraz drożdżówki to niestety zazwyczaj źródło pustych kalorii, które nie dostarczają organizmowi niezbędnych składników odżywczych i są po prostu bardzo tuczące.

Jeśli czujemy się głodni, a do posiłku zostało kilka godzin, warto sięgnąć na przykład po jabłko, które jest mało kaloryczne i jednocześnie doskonale zaspokaja głód. Kolejnym złym nawykiem żywieniowym, który utrudnia odchudzanie, jest jedzenie późnej kolacji lub podjadanie przed pójściem do łóżka. Pełen żołądek utrudnia sen, jednocześnie takie kalorie prawie na pewno odłożą się w postaci tkanki tłuszczowej. Dlatego należy przede wszystkim zatroszczyć się o to, żeby ostatni posiłek jeść na kilka godzin przed snem. Najlepiej, żeby kolacja była raczej lekkostrawna i niezbyt obfita.

Catering dietetyczny znajdziesz na Scandale-Catering.pl

Jedzenie na zdrowie

Nie zawsze żyjemy racjonalnie i przywiązujemy właściwą uwagę do sposobu odżywiania się. Zazwyczaj popadamy w skrajności. I albo za mało czasu poświęcamy na jedzenie, albo też nadmiernie poświęcamy uwagę jedzeniu. Najbardziej racjonalne byłoby wypośrodkowanie tych dwóch biegunów, z których ani jeden, ani drugi dobry nie jest. Czytaj dalej Jedzenie na zdrowie

Pomysł na bezmięsny obiad

Moda na nie jedzenie mięsa staje się coraz bardziej powszechna. Coraz więcej osób decyduje się na wyłączenie mięsa ze swojej diety. Niektóre osoby natomiast wyznaczają sobie dzień w tygodniu, na przykład piątek, w którym jedzą jedynie potrawy jarskie. Warto zapoznać się z kilkoma pomysłami na bezmięsny obiad, który będzie równie smaczny jak ten, z dodatkiem mięsa.

Zupa pieczarkowa
Żaden obiad nie może odbyć się bez zupy. Sztuką jest jednak ugotowanie takiej zupy, która nie powstaje na bazie mięsa. Jedną z zup, które mogą jeść osoby, które nie chcą mieć nic wspólnego z mięsem jest zupa pieczarkowa. Jak ją przygotować? Czytaj dalej Pomysł na bezmięsny obiad