Jedzenie na zdrowie

Nie zawsze żyjemy racjonalnie i przywiązujemy właściwą uwagę do sposobu odżywiania się. Zazwyczaj popadamy w skrajności. I albo za mało czasu poświęcamy na jedzenie, albo też nadmiernie poświęcamy uwagę jedzeniu. Najbardziej racjonalne byłoby wypośrodkowanie tych dwóch biegunów, z których ani jeden, ani drugi dobry nie jest. Czytaj dalej Jedzenie na zdrowie

Pomysł na bezmięsny obiad

Moda na nie jedzenie mięsa staje się coraz bardziej powszechna. Coraz więcej osób decyduje się na wyłączenie mięsa ze swojej diety. Niektóre osoby natomiast wyznaczają sobie dzień w tygodniu, na przykład piątek, w którym jedzą jedynie potrawy jarskie. Warto zapoznać się z kilkoma pomysłami na bezmięsny obiad, który będzie równie smaczny jak ten, z dodatkiem mięsa.

Zupa pieczarkowa
Żaden obiad nie może odbyć się bez zupy. Sztuką jest jednak ugotowanie takiej zupy, która nie powstaje na bazie mięsa. Jedną z zup, które mogą jeść osoby, które nie chcą mieć nic wspólnego z mięsem jest zupa pieczarkowa. Jak ją przygotować? Czytaj dalej Pomysł na bezmięsny obiad

Zdrowe słodycze dla dzieci

Dzieci uwielbiają słodycze. Argumenty, że są one niezdrowe i psują zęby, do nich nie trafiają, tym bardziej, że słodkie żelki czy lizaki reklamują ulubieni ich bohaterowie bajek. Wszystkie agencje reklamowe na całym świecie prześcigają się w pomysłach na kolorowe opakowania czy zachęcające hasła reklamowe, tak aby przyciągnąć małych klientów. Niestety duże ilości cukru powodują negatywne konsekwencje zdrowotne, takie jak brak koncentracji, nadpobudliwość otyłość czy cukrzycę.
Czytaj dalej Zdrowe słodycze dla dzieci

Fit przekąski

Szybki tryb życia nie sprzyja zdrowemu odżywianiu. Brak czasu na przygotowanie pełnowartościowych posiłków w konsekwencji prowadzi do tego, że sięga się po niezdrowe słodycze czy produkty typu fast food, które szybko zaspakajają głód. Zachowania takie w konsekwencji prowadzą do otyłości, rozdrażnienia czy braku koncentracji. Warto więc poświęcić kilka chwil i przygotować zdrowe, smaczne przekąski, które pozwolą w ciągu dnia dostarczyć organizmowi niezbędnych składników odżywczych, które gwarantują energie przez cały dzień. Czytaj dalej Fit przekąski

Samodzielny wypiek chleba

Dawniej pieczenie chleba było ważnym obrzędem i towarzyszyło najważniejszym wydarzeniom w życiu człowieka. Dzisiejsze przepisy na bochenki przygotowywane w domu dostosowane są zarówno do zabieganych ludzi, jak i współczesnych trendów żywieniowych. Pieczenie chleba w domowych warunkach tylko pozornie jest trudne, pracochłonne i kosztowne. Skorzystajcie z naszych porad i spróbujcie pobawić się w piekarzy, a na pewno będziecie chcieli częściej piec chleb w warunkach domowych. Czytaj dalej Samodzielny wypiek chleba

Oczyszczające koktajle

Koktajle zwane często również ,,eliksirami młodości” to przykład napoju idealnego, który zawiera w sobie całe mnóstwo cennych składników odżywczych i bardzo mało kalorii. Warto wiedzieć, że picie koktajli to nie tylko doskonały sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, ale i skuteczna metoda na zdrowe oczyszczenie organizmu. Pijąc dobrze skomponowane koktajle, możemy wspomagać swoją wątrobę, która jest odpowiedzialna za regulację metabolizmu, oczyszczanie krwi, jak również detoksykację całego organizmu. Zastanawiacie się, jak przyrządza się takie oczyszczające koktajle? Zajrzyjcie do naszych wskazówek zawartych poniżej, a wszystko stanie się od razu klarowne. Czytaj dalej Oczyszczające koktajle

Kilka faktów na temat mrożonek

Co sądzicie na temat spożywania mrożonek? Zdaniem wielu osób korzystanie z nich nie jest najlepszym pomysłem, bo dania przygotowane na bazie takich przetworzonych produktów są mniej zdrowe i uboższe o wartości odżywcze. Czy faktycznie owoce i warzywa poddane zimnej obróbce termicznej są mniej zdrowe i smakują gorzej od świeżych? Pora obalić pewne mity i podać fakty warte poznania przez każdego, kto lubi dobrze i zdrowo się odżywiać.

To tylko mity niemające wiele wspólnego z prawdą!
Czy mrożonki są godne uwagi i polecenia, jeśli zależy nam na zdrowym odżywianiu? Poznajcie kilka stwierdzeń, które mogą niesłusznie zniechęcać nas do korzystania z mrożonych owoców i warzyw: Czytaj dalej Kilka faktów na temat mrożonek

Zmień swoją dietę na zimę

Dni stają się coraz krótsze i chłodniejsze, pora więc stopniowo przygotować się do nadejścia zimy. Warto pamiętać, że nasz zimowy jadłospis powinien różnić się od menu charakterystycznego dla wiosny, jesieni czy lata – tzn. zwiększać naszą odporność i dostarczać nam dużo energii. Ostre, zimowe powietrze może znacznie wyostrzać apetyt na dania kaloryczne i wielu z nas jada wtedy znacznie więcej niż w okresie wiosenno-letnim. Chcecie odżywiać się stosownie do zimowej pory i nie przybywać zbytnio na wadze? Jeśli tak, to zapraszamy do zapoznania się z poniższym artykułem. Czytaj dalej Zmień swoją dietę na zimę

Pożywne śniadanie dla malucha

Wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy, jak duży wpływ na samopoczucie w ciągu dnia ma zjedzenie smacznego i pożywnego śniadania. Warto wstać trochę wcześniej, by przygotować ten posiłek dla swojego dziecka i zapewnić mu porcję energii w sam raz na pełen wyzwań dzień. Okazuje się, że wykonanie śniadania dla malucha wcale nie jest trudne i pracochłonne. Szukacie sposobu na rozbudzenie zaspanego malca? Zróbcie mu dobre, domowe śniadanie! Czytaj dalej Pożywne śniadanie dla malucha

Dieta wysokobiałkowa

Jedną z najczęściej stosowanych obecnie diet jest ta polegająca na ograniczaniu spożycia tłuszczu i jednoczesnym dostarczaniu organizmowi większej ilości białka. Dietetycy potwierdzają, że dieta wysokobiałkowa może przynosić pozytywne efekty. Aby działała pozytywnie, należy stosować ją jednak okresowo, najlepiej przez okres maksymalnie 3-4 tygodni. Czytaj dalej Dieta wysokobiałkowa